
Υποχρεωτικό
Υποχρεωτικό
Φωτεινή Γαζή
Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα μαθήματα
Στόχος του μαθήματος είναι
Μετά το πέρας των μαθημάτων, οι φοιτητές/τριες θα πρέπει
Το μάθημα εξετάζει γεγονότα, φαινόμενα και διαδικασίες της ευρωπαϊκής και παγκόσμιας ιστορίας κατά τη σύγχρονη εποχή. Περιλαμβάνει εισαγωγικές ενότητες για τις εξελίξεις κατά τον 19ο αιώνα αλλά εξετάζει κυρίως την ιστορία του 20ου αιώνα. Η ανάλυση εστιάζει στους Παγκόσμιους Πολέμους, στη Ρώσικη Επανάσταση, στις ολοκληρωτικές ιδεολογίες και στα ολοκληρωτικά καθεστώτα του Μεσοπολέμου, στον «Ψυχρό Πόλεμο», στην αποικιοκρατία και στην απο-αποικιοποίηση, στην διαίρεση αλλά και στην ένωση της Ευρώπης κατά την περίοδο 1945-1991, στην εδραίωση και στην πτώση του υπαρκτού σοσιαλισμού, στην ανάδυση του μετα-κομμουνιστικού κόσμου και στην ανάπτυξη της διαδικασίας της παγκοσμιοποίησης
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις |
39 |
Αυτοτελής μελέτη |
50 |
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και εκδρομές/μικρές εργασίες εξάσκησης |
11 |
Σύνολο Μαθήματος |
100 |
Η αξιολόγηση των φοιτητών περιλαμβάνει:
Οι φοιτητές-τριες Erasmus αξιολογούνται στην αγγλική γλώσσα, με βάση τη συγγραφή εργασίας και την προφορική της παρουσίαση στην τάξη.
Τα κριτήρια αξιολόγησης αναρτώνται στην σελίδα του μαθήματος στο eclass ενώ σχετικές πληροφορίες δίνονται κατά την έναρξη των μαθημάτων.
Eric Hobsbawm, Η εποχή των άκρων. Ο σύντομος 20ος αιώνας, 1914 – 1919, Αθήνα, Θεμέλιο, 2010.
Norman Davies, Ιστορία της Ευρώπης, τ. Β’, Αθήνα, Νεφέλη, 2010.
Tony Judt, Η Ευρώπη μετά τον πόλεμο, Αθήνα, Αλεξάνδρεια, 2012.
Mark Mazower, Σκοτεινή Ήπειρος. Ο ευρωπαικός 20ος αιώνας, Αθήνα, Αλεξάνδρεια, 2009.
Serge Berstein –Pierre Milza, Ιστορία της Ευρώπης, Αθήνα, Αλεξάνδρεια, 2009.
Φάκελοι της διδάσκουσας με εκπαιδευτικό υλικό, χάρτες, χρονολόγια, βιβλιογραφικό οδηγό στο eclass
Συναφή επιστημονικά περιοδικά: Journal of Contemporary History, Journal of Global History